VOCAL TOUCH - soul/pop koor

Vocal Touch heeft in mei 2023 een doorstart gemaakt na het stoppen van dirigent/pianist Bas Gerwe.
Het koor heet nu Touch Of Soul.

- www.touchofsoulheemskerk.nl

================================
De informatie hieronder en verder op deze site is dus niet meer actueel

================================
Vocal Touch is een soulkoor uit de omgeving Beverwijk en Heemskerk.
Het repertoire bestaat uit veel energieke stukken, voornamelijk soul stukken en dance classics vanaf de jaren 70 tot nu.

Professioneel dirigent/pianist Bas Gerwe begeleidt dit koor van achter de piano. Hij heeft Vocal Touch in 2012 opgericht en op enthousiaste wijze leert hij het koor het repertoire eigen te maken.

Vocal Touch onderscheidt zich van andere koren door onder andere het gebruik van percussiesamples en eigen arrangementen. Door veelvuldig gebruik te hebben gemaakt van deze ritmische samples in studio- en live situaties heeft Bas dit meegenomen in Vocal Touch waarmee dit koor een vol en swingend geluid krijgt.

Een professionele begeleiding op piano zorgt er verder voor dat goed op het gehoor en gevoel kan worden gezongen.

Naast het zingen van energieke stukken en mooie arrangementen is verder het doel het enthousiasme vast te houden en te groeien in muzikaliteit en repertoire en zo toe te werken naar optredens.
In aantal zal Vocal Touch niet veel groter worden dan rond de 30 zangers.
Spreekt Vocal Touch je aan; wacht dan niet te lang en join the club!

Alle arrangementen voor dit koor worden door Bas gemaakt. Door veel ervaring te hebben met arrangeerwerk en professionele vocalisten en is het voor hem een logische stap om voor Vocal Touch de arrangementen zelf te schrijven en dit koor vocaal te begeleiden.
In deze eigen arrangementen en de begeleiding van Vocal Touch kan hij handig gebruik maken van zijn allround stijlenkennis.

Tijdens de repetities komen ook leselementen aan bod als klankvoorstelling, ademsteun, verschillende zangtechnieken en het gebruik van juiste stijlgebonden fraseringen.

Bas is ook dirigent van popkoor Prestige Amsterdam.